دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۲:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: سفیر سوریه در واشنگتن ضمن مثبت توصیف کردن دیدار رایس و معلم، منافع آمریکا و سوریه را در امنیت و ثبات عراق مشترک دانست.

به گزارش ایسنا عماد مصطفی، اظهار داشت: ما بارها به آمریکا گفته‌ایم که باید موضع‌گیری‌اش را در قبال سوریه تغییر دهد و به جای اعمال فشار به مذاکره روی آورد.

وی افزود: عراق کشور همسایه‌ سوریه است و مساله‌ امنیت این کشور برای سوریه بسیار حائز اهمیت است.

مصطفی تصریح کرد: دمشق و آمریکا در تحقق ثبات در عراق منافع مشترک دارند زیرا پایان خشونت‌ها در عراق و تحقق ثبات در این کشور نه تنها منافع ملی سوریه را تضمین می‌کند بلکه شرایط را برای خروج آمریکایی از عراق فراهم می‌کند.

از سوی دیگر مجله‌ آمریکایی تایم به نقل از یک مقام مسئول آمریکایی نوشت: دیدار معلم و رایس یک دیدار مثبت و سازنده بود و واشنگتن توانست به تضمین‌هایی از سوریه جهت همکاری در امر مبارزه با تروریسم دست یابد.

شان مک کورمک، سخنگوی وزارت امور خارجه‌ آمریکا نیز تأکید کرد: موضوع لبنان خارج از هر گونه تسویه حساب‌های بین واشنگتن و دمشق است و آمریکا می‌تواند بدون چشم‌پوشی از هیچ یک موارد مربوط به لبنان راه برای مذاکره سوریه به ویژه در خصوص همکاری با تروریسم و جلوگیری از ورود تروریست‌ها به عراق باز کند.

روزنامه‌ سوری تشرین نیز نوشت: سوریه بارها و صراحتاً تمایل خود را برای انجام مذاکرات با آمریکا اعلام کرد و سرانجام آمریکا نیز به این نتیجه رسید که سیاست تحریم و به حاشیه کشاندن سوریه نتیجه‌بخش نیست و هرگز به حل مشکلات منطقه منجر نخواهد شد.

این روزنامه سوری ادامه داد: کشورهای منطقه خواهان ایفای نقش مثبت آمریکا و حمایت این کشور از صلح جهانی هستند نه این که به عنوان سازنده و ایجاد کننده‌ی جنگ‌ها در منطقه فعالیت کند.

تشرین همچنین نوشت: دولت بوش پسر سرانجام دریافت که سوریه یک کشور دوستدار صلح است و تمام تلاش خود را برای تحقق توافقنامه‌ی صلح انجام می‌دهد.

کد خبر 21393

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز